Klant
Youvia

Onze rol
Merkpositionering

Uitdaging

DTG is voortgekomen uit De Telefoongids. De directie heeft besloten het bedrijf te transformeren tot een moderne online marketing service met een nieuwe naam: Youvia. Onze creatieve partner Today verzorgt het re-design.

De vraag aan Openfield: Hoe positioneren we het nieuwe merk Youvia?

Aanpak

Uit eigen onderzoek blijkt dat kleine ondernemers online marketing vaak ingewikkeld en zelfs een beetje eng vinden. Ze willen er zelf wel meer mee doen, maar denken niet genoeg tijd en kennis te hebben. 

Bij het analyseren van de markt zien we dat online marketingbureaus het niet bepaald makkelijker voor ze maken. Ze werpen juist extra barrières op met moeilijke afkortingen, Engelse termen en onduidelijke diensten. Amerikaanse platforms als Mailchimp en Shopify laten zien dat het ook anders kan. Deze merken maken online marketing leuk en laagdrempelig. Ze nodigen ondernemers uit om zelf te gaan experimenteren.

Deze inzichten vormen de basis voor de nieuwe positionering van Youvia, met als centrale merkbelofte: Met speels gemak aan de slag met online marketing.

Resultaat

Het nieuwe Youvia is scherp en onderscheidend gepositioneerd en Today heeft het merk tot leven gebracht met een kleurrijk en speels design. De komende tijd wordt de nieuwe positionering verder uitgerold en zullen er proposities, campagnes en middelen ontwikkeld worden.

Wil je meer weten over deze case? Neem contact met ons op.