Klant
Xiltrix

Onze rol
Journey mapping

Uitdaging

Xiltrix ontwikkelt montoringsystemen voor laboratoria. Het bedrijf wil het aantal leads via digitale kanalen verhogen.

De vraag aan Openfield: Wat zijn de behoeften van potentiële kopers en hoe ziet hun aankoopproces eruit?

Aanpak

Eerst brengen we het volledige proces rondom de oriëntatie en aankoop van monitoring software in kaart. Voor de belangrijkste functies maken we een persona paspoort met aannames over hun behoeften, gedrag en rol in het proces.

De paspoorten valideren we vervolgens in interviews met medewerkers van regionale ziekenhuizen en voedingsproducenten. Dit werken we uit in gedetailleerde Decision Journeys met kansen voor de marketing en dienstverlening van Xiltrix.

Resultaat

Het inzicht in het beslissings- en aankoopproces van belangrijke potentiële klantgroepen levert veel nieuwe aanknopingspunten op voor zowel sales & marketing als service & support.

Op basis van de decision journeys test digitaal bureau One Shoe verschillende vormen van content en boodschappen bij verschillende doelgroepen. Hieruit zal blijken wat het best werkt in het genereren van leads.

“We very much liked working with Openfield. The process was extremely clear from the beginning to the end. Openfield quickly understood our business and they are open, approachable and take initiative.”

Steven Kerr, Sales Director Xiltrix

Wil je meer weten over deze case? Neem contact met ons op.